niedziela, 22 maja 2016

Figurkowy Karnawał Blogowy - Edycja XXI: Oldsholl

Jubileusz za nami. Ostatnio mam mało czasu na hobby. Staram się jednak brać udział w Figurkowym Karnawale Blogowym. A że temat tej edycji motywuje do pomalowania kolejnej figurki moich ukochanych Skavenów, tym lepiej! Tematem aktualnej, już XXI edycji jest : OLDSHOLL, który został zaproponowany przez Żółtego z Bloga Twierdza Nieumarłych.


Wahałem się pomiędzy dwoma figurkami lub też modelami: Ikit Claw - moja pierwsza figurka do skavenów ever - patrz tu, Screaming Bell, którego unboxing pokazałem tu. Ostatecznie zdecydowałem się na Doomwhella. Żadna figurka nie wzbudza we mnie takich emocji jak niesławne Koło Zagłady. Grafika tegoż koła z pierwszego army booka Skavenów jest dla mnie rewelacyjna!


Był rok bodajże 1995 gdy po raz pierwszy ujrzałem to cudo techniki! Niestety fundusze nie pozwoliły mi na kupno oryginalnego modelu i zmuszony byłem wykonać własny prototyp z kartonu. Moja żona ulepiła z modeliny siedzącego inżyniera, który wyglądał raczej jak bałwanek Michelina a nie skaven. Niestety całość zaginęła w pomrokach dziejów.

Był koniec roku 2015 gdy na znanym serwisie aukcyjnym kupiłem używaną (czytaj malowaną) starą, właśnie oldschollową wersję Koła Zagłady. I tak oto najpiększejszy twór skaveńskiej myśli technologicznej stał się przedmiotem tej edycji karnawału.







Zaś młodszą wersję Skaveńskiego Koła Zagłady, którą pomalowałem wcześniej możecie zobaczyć tutaj.

Pozdrawiam.

17 komentarzy:

  1. No i o takie modele mi właśnie chodziło, GRATULACJE!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny model. Jak na maszynę bojowa wyjątkowo dobrze zniósł upływ czasu. Nowemu modelowi technicznie nie ustępuje tak bardzo, a do tego ma w sobie ogromny ładunek ludzkiej nostalgii i kapitalnego kierowcę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na plus trzeba też niewątpliwie zaliczyć aspekt bezpieczeństwa. Inżynier jest przypięty pasem do fotela - rzecz rzadko spotykana w skaveńskim społeczeństwie!

      Usuń
  3. Klasyk... ;) Już chyba zasługuje na żółte blachy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zasługuje niewątpliwie! Dzięki za komentarz.

      Usuń
  4. Uuu aha rowery dwa! Świetny!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny wybór i przednie wykonanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Cieszę się że się podoba. :-)

      Usuń
  6. I to się nazywa Oldschool! Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  7. Super malowanie, szczególnie drewno dobrze wyszło.

    OdpowiedzUsuń
  8. Chciałbym zobaczyć ten prototyp ;) Na serio ! A ten model świetny !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękować, dziękować! :-) ja też żałuję że już nie mam tego "modeliku"

      Usuń
  9. Klasyk w doskonałym wydaniu :) Aż zastanawiam się, czy samemu nie zrobić jakiegoś prototypu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wizytę. Prototyp, jaki by nie powstał, w przypadku skavenów - zawsze będzie właściwy! :-)

      Usuń